SPITALUL MUNICIPAL CALAFAT cu sediul in localitatea CALAFAT, jud. DOLJ, str. TRAIAN, nr.5, organizeaza concurs pentru ocuparea pe perioada determinata a unui post temporar vacant de casier debutant in cadrul Serviciului Contabilitate, Achizitii Publice si Transport la sediul unitatii, cu incepere (prima proba) din data de 16.05.2025 , ora 10,00.
Data limita pana la care se pot depune dosarele de inscriere la concurs este 08.05.2025 , ora 12,00.
În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022- pentru aprobarea Regulamentului cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, la concurs poate participa orice persoană care îndeplineşte cumulativ urmatoarele condiţii:
CONDITII GENERALE:
1.are cetatenie romana, cetatenia altor state membre ale U.E. si domiciliul in Romania;
2.cunoaste limba romana, scris si vorbit;
3.are varsta minima reglementata de prevederile legale;
4.are capacitate deplina de exercitiu;
5.are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata in baza adeverintei medicale eliberata de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
6.indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime sau conditiile specifice pentru postul respective;
7.nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului ori contra autoritatii de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals si uz de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei cand a intervenit reabilitarea.
CONDITII SPECIFICE :
-fara vechime in activitate ;
-diploma de bacalaureat sau diploma de absolvire a scolii generale.
DOSARUL DE CONCURS:
Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta următoarele documente:
-formular de înscriere la concurs, coform anexei nr.2 din HG 1336/2022
-copia actului de identitate sau orice act alt document care atestă identitatea, pootrivit legii, afate în termen de valabilitate;(se va prezenta şi în original pentru verificare)
-copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; (se va prezenta şi în original pentru verificare)
-copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică ( se vor prezenta şi în original pentru verificare)
-copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (se va prezenta şi în original pentru verificare)
– certificat de cazierul judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
-adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitătile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului*;
-certificat de integritate comportamentală din care să reiese ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea 118/2019 privind registrul naţional autorizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare,.
-curriculum vitae, model comun european
–chitanţă de plată a taxei de concurs în valoare de 50 lei, platită la Casieria unităţii (taxa de concurs nu se restituie în cazul neprezentării la concurs sau daca nu se obţine postul pentru care a candidat)
*conţine, în clar, numarul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministului sanătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sanatate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap ( se va prezenta şi în original pentru verificare), emis în condiţiile legii.
FIȘA POSTULUI
A. Informatii generale privind postul
Serviciul Contabilitate,Achizitii Publice si Transport | ||||
Nivelul postului | Specialitatea și gradul/ treapta profesională aferentă: Casier debutant | |||
Conducere | Execuție | X | ||
- Obiectivul postului/ scopul postului/ responsabilitatea postului:
Gestionarea mijloacelor banesti si a altor valori, effectuate incasarilor si platilor, evidenta si pastrarea numerarului, depunerea incasarilor la banca de catre casier.
B. Conditii specifice pentru ocuparea postului
A. Pregătirea profesională | Studii: Absolvent de şcoală generală, şcoală profesională sau liceu |
Perfecționări/ specializări: – nu este cazul | |
Cunoștințe de operare calculator: – nu este cazul | |
Limbi străine și nivelul de cunoaștere: – nu este cazul | |
Cunoștințe specifice: – | |
Autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor: scoala profesionala sau curs de calificare ca lucrator commercial | |
B.Experiență | Vechimea în muncă: |
Vechimea necesară în specialitate/ profesie:- | |
C.Starea sănătății necesară ocupării postului | Aptitudine pentru muncă, stabilită de medicul de medicina muncii: |
D. Alte cerințe specifice | Aptitudini și abilități: Manualitate Rezistență la efort fizic Munca în echipă Înțelegerea instrucțiunilor scrise Comunicare eficientă Spirit de observație |
Calități: Promptitudine Capacitate de decizie la nivelul său de competență Încredere Asumarea responsabilității Caracter proactiv Preocupare pentru calitate Autocontrol comportamental Adaptabilitate Flexibilitate |
C. Atributiile postului
A. Activități generale | Respectă programul de lucru și programarea concediului de odihnăLa începutul şi sfârşitul programului de lucru semnează condica de prezenţăSe prezintă la serviciu cu deplină capacitate de muncă pentru a efectua servicii la parametrii de calitate impusi de secţieRespectă ordinea şi disciplina la locul de muncă, foloseşte integral şi cu maximă eficienţă timpul de muncăRespectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestoraNu face nici o declaraţie publică cu referire la locul de muncă fără acordul conducerii.Efectuează controlul medical periodic conform programării și normelor în vigoareSe va abţine de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii instituţiei. Răspunde de bunurile materialele din dotarePlanifică activitatea proprie în funcție de reglementările date de normele interne (Regulamentul de ordine interioară)Respectă circuitele stabilite și aprobate în cadrul spitaluluiÎndeplineşte orice alte sarcini stabilite pe cale ierarhic superioară, în conformitatea cu legislaţia în vigoare în limita competenţelor profesionaleSe va supune măsurilor administrative în ceea ce privește neîndeplinirea la timp și întocmai a sarcinilor prevăzute în Fișa postului |
B. Activitati specifice | – Asigură efectuarea corectă şi în conformitate cu dispoziţiile legale a operaţiunilor de plăţi şi încasări de numerar. – Întocmeşte documentele de încasări şi plăţi atât pentru cheltuieli de personal, medicamente, materiale cât şi prestări de servicii datorate altor unităţii. – Întocmeşte zilnic registrul de casă pe care îl depune la serviciul financiar pentru contabilizare. – Încasări de numerar de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea produselor livrate, servicii prestate sau lucrări executate pe baza documentelor de încasare vizate de C.F.P. – Execută şi alte lucrări cerute de postul respectiv pe baza legislaţiei în vigoare în domeniu cât şi cerute de superiorul ierarhic sau managerul unităţii. – Respectarea regulamentului de ordine interioară. – Îndeplineşte şi alte atribuţii de serviciu solicitate de către forurile superioare. – Respectă regulamentul de protecţia muncii. |
D. Sfera relationala a titularului postului
Sfera de relații | 1.Relații: Relații ierarhice: -subordonat față de: sef serviciu, director financiar contabil manager -superior pentru: – nu este cazul Relații funcționale: cu personalul din cadrul spitalului Relații de colaborare: cu personalul din cadrul spitalului Relații de control: -nu este cazul Relații de reprezentare: – cu personalul din cadrul spitalului |
2. Grad de solicitare: din partea structurilor interne ale unității: minimdin partea structurilor externe (autorități și instituții publice, organizații internaționale, persoane juridice private): -in limitele stabilite de conducerea spitalului | |
3. Delegarea de atributii si competenta : Atributiile specifice d-nei /d-lui________ vor fi delegate catre _________________________ in perioada in care aceasta se afla in concediu de odihna, concediu pentru incapacitate de munca, delegatii, concediu fara plata, suspendare, detasare etc |
Obligații și responsabilități care derivă din legislația/ normele în vigoare:
Domeniu | Lege/ Ordin/ Normă | Obligații/ reponsabilități |
Regulamentul de organizare și funcționare al Spitalului Municipal Calafat | Cunoaște și respectă normele R.O.F. | |
Regulamentul de ordine internă al Spitalului Municipal Calafat | Cunoaște și respectă normele R.O.I. | |
Supravegherea, prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale | O.M.S. nr. 1101/2016 | Aplică procedurile stabilite de codul de procedură Utilizează echipamentul de protecție corespunzător, conform procedurii de lucru și Regulamentului Intern |
Gestionarea deșeurilor | O.M.S. nr.1226 /2012 | Aplică procedurile stipulate de codul de procedură pentru gestionarea deșeurilor Aplică metodologia de culegere a datelor pentru baza natională de date privind deșeurile rezultate din activitatea medicală. |
Managementul calității | Standardul ISO 9001 | A se vedea rubrica ”Activități specifice” |
Paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor | Lege nr. 333/2003 republicată 2014 | Participă la punerea în aplicare a Planului de pază a obiectivului |
Protecția civila | Legea nr. 481/2004 | Participă la aplicarea prevederilor Planului Alb Respectă normele PSI |
Protecția datelor | Legea nr. 190 / 2018 | -angajatii, conform Regulamentului UE 679/2016 – GDPR, au obligatia de a respecta intocmai obligatiile ce le revin cu privire la evidenta, manipularea si pastrarea informatiilor, datelor si documentelor confidentiale la care au acces, inclusiv dupa incetarea activitatilor ce presupun accesul la aceste informatii si iau la cunostinta faptul ca, in cazul in care incalca prevederile normative privind protectia informatiilor confidentiale, vor raspunde potrivit legii, disciplinar, civil, contraventional ori penal, in raport cu gravitatea faptei. -angajatii au obligatia de a lua la cunostinta si a isi insusi procedurile spitalului privind protectia datelor cu caracter personal; -angajatii au obligatia de a participa la instruirile cu privire la cerintele Regulamentului UE 679/2016 privind protectia datelor cu caracter personal (on line si/sau on site) si de a consulta saptamanal intranet-ul si alte canale sau aplicatii utilizate de spital pentru instruirea si constientizarea angajatilor; -angajatii au obligatia de a semnala imediat sefului direct o incalcare reala sau presupusa a securitatii datelor cu caracter personal, astfel ȋncat Spitalul sa poata notifica acest lucru autoritatii de supraveghere competente, fara intarzieri nejustificate si, daca este posibil, in termen de cel mult 72 de ore de la data la care a luat cunostinta de aceasta |
Legea 362/2018 | -angajatii au obligatia de a lua la cunostinta si a isi insusi procedurile spitalului privind securitatea IT si cibernetica si securitatea informatiilor; -angajatii au obligatia de a participa la instruirile cu privire la cerintele Directivei NIS – Legea 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice (on line si/sau on site) si de a consulta saptamanal intranet-ul si alte canale sau aplicatii utilizate de spital pentru instruirea si constientizarea angajatilor; -angajatii au obligatia sa solicite sprijin/ suport sau o informare corespunzatoare din partea Biroului IT si a persoanelor responsabile pentru clarificarea/ solutionarea/ intelegerea corespunzatoare a diverselor spete legate de securitatea informatiilor clasificate si a sistemelor informatice si de comunicatii la care au acces autorizat; -angajatii au obligatia de a semnala imediat sefului direct incalcarile reale sau presupuse ale procedurilor privind securitatea IT&C si cibernetica, astfel ȋncat spitalul sa poata notifica acest lucru autoritatii de supraveghere competente, fara intarzieri nejustificate si sa poata pune in aplicare planul de continuitate a activitatilor IT&C pentru furnizarea serviciilor esentiale. | |
Securitate și sănătate în muncă | Legea nr. 319/2006 | Semnalează factorii de risc de accidentare și îmbolnăvire profesională existenți la locul de muncă Anunță în scurt timp șeful ierarhic superior despre îmbolnăvirile proprii care pot fi considerate accidente de muncă Respectă normele de protecţia muncii Va utiliza evita manipularea aparatelor electrice cu mâinile umede Va efectua operaţiile de curăţire cu cea mai mare atenţie, pentru a evita accidentele Va manevra soluţiile de curăţire cu mâinile protejate Va anunța cu promptitudine defecţiunile ivite la echipamente, instalaţii electrice |
O.G. 13/ 2003 | Se interzice complet fumatul în unităţile sanitare, de stat şi private |
- Condiții specifice postului
Locul de muncă | Serviciul Contabilitate, Achizitii Publice si Transport |
Program de lucru | Timp de lucru: 7.00-15.00 |
Condiții de muncă | Condiții normale |
Riscurile implicate | Conform fișei de identificare a riscurilor asociate postului |
Compensări | Conform prevederilor legale |
DEPUNEREA DOSARELOR
Dosarele de participare la concurs vor fi depuse la Biroul Resurse Umane al spitalului pana la data de 08.05.2025, ora 12,00 iar in aceeasi data sau cel mai tarziu in data de 09.05.2025, comisia de selectie a dosarelor va afisa rezultatul admiterii/ respingerii dosarului, pe baza indeplinirii conditiilor de participare.
I.Concursul de ocupare a postului mentionat se va desfasura cu incepere din data de 16.05.2025 (proba scrisa), la ora 10,00, la sediul unitatii si va consta in doua probe, astfel:
–Proba nr.1-proba scrisa – ce va fi sub forma unui text grila cuprinzand 20 intrebari, fiecare intrebare notata cu 5 puncte- punctaj maxim -100 puncte
Pentru proba scrisă, fiecare membru al comisiei de concurs va propune 40 de întrebari cu cel mult doua zile înainte de proba scrisă. În ziua în care se desfasoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe, comisia de concurs stabileste cele 3 variante de test grila, fiecare variantă conţinand 20 întrebări. La data şi ora începerii probei scrise, se va stabili, prin tragere la sorţi de către un candidat, varianta pentru concurs.
–Proba nr.2-interviul-in cadrul carora candidatii vor fi examinati in baza urmatoarelor criterii:
a)abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie
b)capacitatea de analiză şi sinteză
c)motivaţia candidatului
d)comportamentul în situaţiile de criză
e)abilităţi de comunicare
f)iniţiativă şi creativitate
În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului criteriile de evaluare prevazute la lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs
Punctaj maxim- 100 puncte
Proba interviului va fi sustinuta doar de catre candidatii declarati admisi la proba scrisa.
In cazul in care numarul de candidati este mic si nu exista contestatii, in urma analizei si hotararii comisiei de concurs, probele se pot desfasura in aceeasi zi. Acest lucru va fi anuntat in timp util catre toti candidatii care au promovat prima proba, odata cu afisarea rezultatelor acesteia.
Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte, ca punctaj general, dar si individual, pentru fiecare dintre probe.
SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR
Dupa afisarea rezultatelor, cadidatii nemultumiti pot depune contestatie in termen de cel mult o zi lucratoare de la data afisarii rezultatului selectiei dosarelor, respectiv de la data afisarii rezultatului probei scrise si interviului sub sanctiunea decaderii din acest drept.
Comunicarea rezultatelor contestatiilor depuse se va face prin afisare la avizierul unitatii precum si pe pagina de internet a spitalului, imediat dupa solutionarea acestora.
Afisarea rezultatelor se va face imediat dupa incheierea fiecarei probe, in termen maxim de cel mult o zi lucratoare, in functie de numarul de candidati.
Afisarea rezultatelor concursului se va face dupa incheierea si notarea ultimei probe.
BIBLIOGRAFIA PENTRU POSTUL TEMPORAR VACANT DE CASIER DEBUTANT
1. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor organizaţiilor socialiste.
2. Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.
3. Hotărârea 2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale ale organizaţiillor socialiste.
4. Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea regulamentului operaţiunilor de casă ale unităţilor socialiste
5. Legea nr. 82/1991 – Legea contabilităţii, republicată în anul 2008.
6. Ordinul 2861/2009pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii
7. Ordinul 809/2009 pentru aprobarea Instructiunilor privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor Ministerului Sanatatii.
MANAGER, SEF SERVICIU R.U, JURIDIC, ST. INF.
DR.NIŢĂ DORIN STELIAN EC. SURUGIU CORINA