Concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a unui post temporar vacant de îngrijitor curățenie  în cadrul Secției Obstetrica Ginecologie la sediul unităţii

SPITALUL MUNICIPAL CALAFAT cu sediul în localitatea CALAFAT, jud. DOLJ, str. TRAIAN, nr.5, organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a unui  post temporar vacant de îngrijitor curățenie  în cadrul Secției Obstetrica Ginecologie la sediul unităţii, cu începere ( prima probă) din data de 20.05.2025 , ora 10,00.

         Data limită până la care se pot depune dosarele de înscriere la concurs este 12.05.2025, ora 12,00.

         În conformitate cu prevederile H.G. nr. 1336/2022- pentru aprobarea Regulamentului cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, la concurs poate participa orice persoană care îndeplineşte cumulativ urmatoarele condiţii:

CONDIŢII GENERALE:

1.are cetăţenie română sau cetăţenia unui alt stat membru al U.E., a unui stat parte la acordul privind Spatiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

2.cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

3.are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare;

4.are o stare de sanătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată în baza adeverinţei medicale eliberată de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

5.îndeplineşte condiţiile de studii , de vechime în specialitate, şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

6.nu a fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfaptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post  incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează,  cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

7.nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat masura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercităriii unei profesii;

8.nu a comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea 118/2019 privind registrul naţional autorizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare

9.are capacitate deplină de exerciţiu;

CONDIŢII SPECIFICE  :

-diplomă de bacalaureat sau diploma de absolvire a școlii generale;

-fără vechime în specialitate.

FIȘA POSTULUI

INGRIJITOR CURĂȚENIE

A. Informatii generale privind postul

Secția Obstetrica-Ginecologie  
Nivelul postuluiSpecialitatea și gradul/ treapta profesională aferentă: Ingrijitor curățenie
Conducere ExecuțieX
  1. Obiectivul postului/ scopul postului/ responsabilitatea postului:

Asigurarea curățeniei și dezinfecției în încăperile Spitalului, cu scopul de a menține un mediu de spitalizare ordonat, curat și sigur pentru pacienți și personalul angajat.

  B. Condiții specifice pentru ocuparea postului

A. Pregătirea profesionalăStudii: Absolvent de şcoală generală, şcoală profesională sau liceu
Perfecționări/ specializări: Parcurgerea unor programe de pregătire a îngrijitorilor de curăţenie poate constitui un avantaj
Cunoștințe de operare calculator: –
Limbi străine și nivelul de cunoaștere: –  
Cunoștințe specifice: Cunoștințe specifice:Cunoașterea tehnicilor de curăţenie şi dezinfecţie și a echipamentelor utilizate în acest scop
Autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor: –
B.ExperiențăVechimea în muncă:   
Vechimea necesară în specialitate/ profesie: –
C.Starea sănătății necesară ocupării postuluiAptitudine pentru muncă, stabilită de medicul de medicina muncii:  
D.Dificultatea operațiunilor specifice postuluiComplexitatea (diversitatea) operațiunilor specifice postului:Activitate medicală: – Activitate de suport: Efectuarea curățeniei, dezinfecției în spațiile repartizate
2.Gradul de autonomie în acțiune: Își desfășoară activitatea conform Programului de efectuare a curățeniei și dezinfecției (zilnic și lunar), a Programului de lucru al secției, sub supravegherea asistentei de salon și îndrumată de asistenta șefă de pe secție.
3. Efortul intelectual caracteristic efectuării operațiunilor specifice postului:  mediu
4. Efortul fizic caracteristic efectuării operațiunilor specifice postului: mediu
E. Alte cerințe specificeAptitudini și abilități: Manualitate Rezistență la efort fizic Munca în echipă Înțelegerea instrucțiunilor scrise Comunicare eficientă Spirit de observație
Calități: Promptitudine Capacitate de decizie la nivelul său de competență Încredere Asumarea responsabilității Caracter proactiv Preocupare pentru calitate Autocontrol comportamental Adaptabilitate Flexibilitate

C. Atributiile postului

A. Activități generaleRespectă programul de lucru și programarea concediului de odihnăLa începutul şi sfârşitul programului de lucru semnează condica de prezenţăSe prezintă la serviciu cu deplină capacitate de muncă pentru a efectua servicii la parametrii de calitate impuși de secţieRespectă ordinea şi disciplina la locul de muncă, foloseşte integral şi cu maximă eficienţă timpul de muncăRespectă confidenţialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă indiferent de natura acestoraNu face nici o declaraţie publică cu referire la locul de muncă fără acordul conducerii.Efectuează controlul medical periodic conform programării și normelor în vigoareSe va abţine de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii instituţiei. Răspunde de  bunurile materialele din dotarePlanifică activitatea proprie în funcție de reglementările date de normele interne (Regulamentul de ordine interioară)Respectă circuitele stabilite și aprobate în cadrul spitaluluiÎndeplineşte orice alte sarcini stabilite pe cale ierarhic superioară, în conformitatea cu legislaţia în vigoare în limita competenţelor profesionaleSe va supune măsurilor administrative în ceea ce privește neîndeplinirea la timp și întocmai a sarcinilor prevăzute în Fișa postului
B. Activitati specificeefectueaza zilnic curățenia în condiții corespunzatoare a spatiului repartizat și răspunde la starea de igienă a saloanelor, coridoarelor, oficiilor, scarilor, mobilierului, feresterelor. -curăță, dezinfectează zilnic baile și wc-urile cu materiale și ustensile folosite numai în aceste locuri; -efectuează aerisirea periodică a saloanelor și raspunde de incalzirea corespunzatoare a acestora; -curata și dezinfectează urinarele, ploștile, scuipatorile, tevitele renale conform indicatiilor primite. -transporta gunoiului și rezidurile alimentare la tancul de gunoi în condiții corespunzătoare, răspunde de depunerea lor corect în recipiente, curăță și dezinfectează vasele în care se pastrează gunoiului. -răspunde de păstrarea în bune condiții a materialelor de curățenie ce le are personal în grijă, precum și acelor ce se folosesc în comun; -răspunde de curățenia și dezinfecția sectorului repartizat respectand Ordinul 1761/2021 -răspunde de utilizarea și păstrarea în bune condiții a ustensilelor folosite ce le are personal în grijă, precum și a celor care se folosesc în comun și le depozitează în  condiții de siguranță -respectă atribuțiile conform Ordinului 1226/2012 privind depozitatrea și gestionarea deseurilor infecțioase; -aplică procedurile stipulate de codul de procedură privind gestionarea deseurilor infecțioase; -asigură transportul deșeurilor infecțioase pe circuitul stabilit de codul de procedură; -transportă pe circuitul stabilit rezidurile alimentare în codiții corespunzătoare, răspunde de depunerea lor corecta în recipiente, curață și dezinfectează pubelel în care se pastrează și se transportă acestea; -respectă confidențialitatea și anonimatul pacienților; -respectă confidențialitatea tuturor aspectelor legate de locul de muncă, transfer, detasare sau demisie, orice declarație publică cu referire la fostul loc de muncă este atacabila; -cunoaște și respectă documentele Sistemului de Management al Calității aplicabile în activitatea depusă; -cunoaște și respectă politica managementului referitoare la calitate; -respectă și aplică normele prevazute în Ordinul MS nr. 1101/2016 și Ghidul practic de management al expunerii accidentale la produse biologice privind prevenirea și combaterea infecțiilor nosocomiale. -asigură și respectă normele de protecția muncii și p.s.i. la locul de muncă; -respectă regulamentul intern și regulamentul de organizare și funcționare; -îndeplinește și alte atribuții solicitate de catre seful sau manarerul unității.

D. Sfera relațională a titularului postului

Sfera de relații1.Relații: Relații ierarhice: -subordonat față de: asistent șef, medic șef secție, director medical, manager -superior pentru: – Relații funcționale: cu echipa de ingrijire Relații de colaborare: cu personalul auxiliar  din cadrul spitalului Relații de control: – Relații de reprezentare: –
2. Grad de solicitare: din partea structurilor interne ale unității: minimdin partea structurilor externe (autorități și instituții publice, organizații internaționale, persoane juridice private): -din partea clienților unității: mediu

Obligații și responsabilități care derivă din legislația/ normele în vigoare:

DomeniuLege/ Ordin/ NormăObligații/ reponsabilități
Regulamentul de organizare și funcționare al Spitalului Municipal Calafat Cunoaște și respectă normele R.O.F.
Regulamentul de ordine internă al Spitalului Municipal Calafat Cunoaște și respectă normele R.O.I.
Supravegherea, prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicaleO.M.S. nr. 1101/2016Respectă precauțiunile universale (spălarea mâinilor, echipamentul de protecție, etc.) Respectă măsurile minim obligatorii pentru prevenirea şi limitarea infecţiilor asociate asistenţei medicale Respectă îndeplinirea condiţiilor de igienă individuală efectuând controlul periodic al stării de sănătate pentru prevenirea bolilor transmisibile si înlăturarea pericolului declanşării unor epidemii
Supravegherea expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologiceO.M.S. nr. 1101/2016Respectă și aplică recomandările Metodologiei de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice Aplică imediat protocolul de management al expunerii accidentale la produse biologice Anunță  cazul în prima ora de la accident medicului șef de sectie/compartiment sau medicului sef de gardă Se prezintă la responsabilul compartimentului de prevenirea a infecțiilor asociate asistenței medicale pentru consultanță în vederea evaluarii riscului Anunță medicul de medicina muncii pentru luarea în evidență Completează și transmite către Compartimentul de prevenire a infecțiilor asociate asistentenței medicale fișa de raportare a accidentului
Gestionarea deșeurilorO.M.S. nr.1226 /2012Aplică procedurile stipulate de codul de procedură Asigură transportul deşeurilor pe circuitul stabilit de codul de procedură.
Drepturile pacienților, cu modificările și completările ulterioareLegea nr. 46/2003A se vedea rubrica ”Activități specifice”
Managementul calitățiiStandardul ISO 9001A se vedea rubrica ”Activități specifice”
Paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelorLege nr. 333/2003 republicată 2014Participă la punerea în aplicare a Planului de pază a obiectivului
Răspunderea civilă a personalului medical și a furnizorului de produse și servicii medicale, sanitare și farmaceuticeOrd. M.S. nr. 482/ 2007Răspunde pentru prejudiciile produse în exercitarea profesiei și atunci când își depășește competențele, cu excepția cazurilor de urgență în care nu este disponibil personal medical ce are competența necesară.
Protecția civilaLegea nr. 481/2004Participă la aplicarea prevederilor Planului Alb Respectă normele PSI  
Protecția datelorLegea nr. 190 / 2018-angajatii, conform Regulamentului UE 679/2016 – GDPR, au obligatia de a respecta intocmai obligatiile ce le revin cu privire la evidenta, manipularea si pastrarea informatiilor, datelor si documentelor confidentiale la care au acces, inclusiv dupa incetarea activitatilor ce presupun accesul la aceste informatii si iau la cunostinta faptul  ca, in cazul in care incalca prevederile normative privind protectia informatiilor confidentiale, vor raspunde potrivit legii, disciplinar, civil, contraventional ori penal, in raport cu gravitatea faptei. -angajatii au obligatia de a lua la cunostinta si a isi insusi procedurile spitalului privind protectia datelor cu caracter personal; -angajatii au obligatia de a participa la instruirile cu privire la cerintele Regulamentului UE 679/2016 privind protectia datelor cu caracter personal (on line si/sau on site) si de a consulta saptamanal intranet-ul si alte canale sau aplicatii utilizate de spital pentru instruirea si constientizarea angajatilor; -angajatii au obligatia de a semnala imediat sefului direct o incalcare reala sau presupusa a securitatii datelor cu caracter personal, astfel ȋncat Spitalul sa poata notifica acest lucru autoritatii de supraveghere competente, fara intarzieri nejustificate si, daca este posibil, in termen de cel mult 72 de ore de la data la care a luat cunostinta de aceasta
Legea 362/2018 -angajatii au obligatia de a lua la cunostinta si a isi insusi procedurile spitalului privind securitatea IT si cibernetica si securitatea informatiilor; -angajatii au obligatia de a participa la instruirile cu privire la cerintele Directivei NIS – Legea 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice (on line si/sau on site) si de a consulta saptamanal intranet-ul si alte canale sau aplicatii utilizate de spital pentru instruirea si constientizarea angajatilor; -angajatii au obligatia sa solicite sprijin/ suport sau o informare corespunzatoare din partea Biroului IT si a persoanelor responsabile pentru clarificarea/ solutionarea/ intelegerea corespunzatoare a diverselor spete legate de securitatea informatiilor clasificate si a sistemelor informatice si de comunicatii la care au acces autorizat; -angajatii au obligatia de a semnala imediat sefului direct incalcarile reale sau presupuse ale procedurilor privind securitatea IT&C si cibernetica, astfel ȋncat spitalul sa poata notifica acest lucru autoritatii de supraveghere competente, fara intarzieri nejustificate si sa poata pune in aplicare planul de continuitate a activitatilor IT&C pentru furnizarea serviciilor esentiale.
Securitate și sănătate în muncăLegea nr. 319/2006Semnalează factorii de risc de accidentare și îmbolnăvire profesională existenți la locul de muncă Anunță în scurt timp șeful ierarhic superior despre îmbolnăvirile proprii care pot fi considerate accidente de muncă Respectă normele de protecţia muncii Va utiliza evita manipularea aparatelor electrice cu mâinile umede Va efectua operaţiile de curăţire cu cea mai mare atenţie, pentru a evita accidentele Va manevra soluţiile de curăţire cu mâinile protejate Va anunța cu promptitudine defecţiunile ivite la echipamente, instalaţii electrice
O.G. 13/ 2003Se interzice complet fumatul în unităţile sanitare, de stat şi private
  1. Condiții specifice postului
Locul de muncă                                                                              □ permanent                                                                               □ temporar  
Program de lucruTimp de lucru: 7.00-19.00 – tura I  
Condiții de muncăCondiții normale  
Riscurile implicateConform fișei de identificare a riscurilor asociate postului  
CompensăriConform prevederilor legale  
  • Ocupantul postului
Nume/ prenumeData luării la cunoștințăSemnatura
VACANT TEMPORAR      

      DOSARUL DE CONCURS:

Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor prezenta următoarele documente:

-formular de înscriere la concurs, coform anexei nr.2 din HG 1336/2022

-copia actului de identitate sau orice act alt document care atestă identitatea, pootrivit legii, aflate în termen de valabilitate;(se va prezenta şi în original pentru verificare)

-copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; (se va prezenta şi în original pentru verificare)

-copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică ( se vor prezenta şi în original pentru verificare)

-copia carnetului  de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului (se va prezenta şi în original pentru verificare)

– certificat de cazierul judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

-adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitătile  sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii  concursului*;

-certificat de integritate comportamentală din care să reiese ca nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea 118/2019 privind registrul naţional autorizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare,.

-curriculum vitae, model comun european

chitanţă de plată a taxei de concurs în valoare de 50 lei, platită la Casieria unităţii (taxa de concurs nu se restituie în cazul neprezentării la concurs sau daca nu se obţine postul pentru care a candidat)

*conţine, în clar, numarul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministului sanătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sanatate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap ( se va prezenta şi în original pentru verificare), emis în condiţiile legii.

DEPUNEREA DOSARELOR

Dosarele de participare la concurs vor fi depuse la Biroul Resurse Umane al spitalului  pana la data de 12.05.2025, ora 12,00 iar în aceeaşi data sau cel mai tarziu în data de 13.05.2025, comisia de selecţie a dosarelor va afisa rezultatul admiterii/ respingerii dosarului, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare.

            I.Concursul de ocupare a postului menţionat se va desfăşura cu începere din data de 20.05.2025( proba scrisa),  la ora 10,00, la sediul unităţii şi va consta în doua probe, astfel:          

Proba nr.1-proba scrisa – ce va fi sub forma unui text grila cuprinzând 20 întrebări, fiecare întrebare notată cu 5 puncte- punctaj maxim -100 puncte

            Pentru proba scrisă, fiecare membru al comisiei de concurs va propune 40 de întrebari cu cel mult doua zile înainte de proba scrisă. În ziua în care se desfasoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe, comisia de concurs stabileste cele 3 variante de test grila, fiecare variantă conţinand 20 întrebări. La data şi ora începerii probei scrise, se va stabili, prin tragere la sorţi de către un candidat, varianta pentru concurs.

Proba nr.2-interviul-în cadrul cărora candidaţii vor fi examinaţi în baza urmatoarelor criterii:

a)abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie

b)capacitatea de analiză şi siteză

c)motivaţia candidatului

d)comportamentul în situaţiile de criză

e)abilităţi de comunicare

f)iniţiativă şi creativitate

În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului criteriile de evaluare prevazute la lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs

Punctaj maxim- 100 puncte

Proba interviului va fi susţinută  doar de către candidaţii declaraţi admişi la proba scrisa.

         În cazul în care numarul de candidaţi este mic şi  nu exista contestaţii, în urma analizei şi hotărârii comisiei de concurs, probele se pot deşfăşura în aceeaşi zi. Acest lucru va fi anunţat în timp util către toţi candidaţii care au promovat prima probă, odată cu afişarea rezultatelor acesteia.

          Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte, ca punctaj general, dar şi individual, pentru fiecare dintre probe.

SOLUŢIONAREA CONTESTAŢIILOR

Dupa afişarea rezultatelor, cadidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucratoare de la data afişarii rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afisării rezultatului probei scrise şi interviului sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Comunicarea rezultatelor contestaţiilor depuse se va face prin afisare la avizierul unitaţii precum şi pe pagina de internet a spitalului, imediat dupa soluţionarea acestora.

Afişarea rezultatelor se va face imediat după încheierea fiecarei probe, în termen maxim de cel mult o zi lucratoare, în funcţie de numarul de candidaţi.

Afişarea rezultatelor  concursului se va face  dupa încheierea şi notarea ultimei probe.

BIBLIOGRAFIA PENTRU POSTUL  TEMPORAR VACANT DE   INGRIJITOR CURATENIE DIN CADRUL SECTIEI OBSTETRICA-GINECOLOGIE

            1.ORDINUL 1761/2021 PENTRU APROBAREA NORMELOR TEHNICE PRIVIND CURĂŢAREA, DEZINFECŢIA ŞI STERILIZAREA ÎN UNITĂŢILE SANITARE PUBLICE SI PRIVATE, TEHNICII DE LUCRU SI INTERPRETAREA PENTRU TESTELE DE EVALUARE A EFICIENTEI PROCEDURII DE CURATENIE SI DEZINFECTIE, PROCEDURILOR RECOMANDATE PENTRU DEZINFECTIA MAINILOR, IN FUNCTIE DE NIVELUL DE RISC, METODELOR DE APLICARE A DEZINFECTANTELOR CHIMICE IN FUNCTIE DE SUPORTUL CARE URMEAZA SA FIE TRATAT SI A METODELOR DE EVALUARE A DERULARII SI EFICIENTEI PROCESULUI DE STERILIZARE.

            2.ORDINUL 1101/2016 PRIVIND APROBAREA NORMELOR DE SUPRAVEGHERE, PREVENIRE ŞI LIMITARE A INFECŢIILOR ASOCIATE ASISTENTEI MEDICALE ÎN UNITĂŢILE SANITARE.

            3.ORDINUL 1226/2012 PENTRU APROBAREA NORMELOR TEHNICE PRIVIND GESTIONAREA DEŞEURILOR REZULTATE DIN ACTIVITĂŢILE MEDICALE ŞI A METODOLOGIEI DE CULEGERE A DATELOR PENTRU BAZA NAŢIONALĂ DE DATE PRIVIND DEŞEURILE REZULTATE DIN ACTIVITĂŢILE MEDICALE.

            4.FISA POSTULUI.

MANAGER,                                                  SEF SERVICIU R.U, JURIDIC, ST. INF.

DR.NIŢĂ DORIN STELIAN                                                EC. SURUGIU CORINA

Sari la conținut
Spitalul Municipal Calafat
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.